Jika Keluarga Atau Sanak Saudara Anda Terserang S4ntet, Ataupun Terkena Guna Guna, Janganlah Panik" Gunakan Daun Bidara Untuk Mengobatinya..!


Pernah dengar Daun Bidara? Ramai yg tidak paham khasiat dan manfaat Daun Bidara, sebenarnya daun bidara digunakan untuk mengobati s4ntet, mengobati manfaat guna, juga mengobati terserang lintrik dengan cara islami. 

Dalam pengobatan Islam, daun bidara sering digunakan sebagai bahan dalam mengobati santet, mengobati terserang manfaat guna juga mengobati lintrik. Bila kita diserang s4ntet, atau terserang manfaat guna jadi gunakanlah Daun bidara untuk mengobatinya. 

Di antara sebagian bahan yang digunakan dalam rawatan Islam yaitu daun bidara yang ditumbuk halus lalu dipadukan dengan air doa lalu diminumkan beberapa, serta beberapa lagi untuk mandi. 

Ibnu Kathir menyampaikan di dalam tafsirnya bahawa Al-Qurthubi menceritakan dari Wahab bahawa dia mengemukakan, “Ambillah 7 helai daun bidara lalu tumbuk di antara 2 batu lalu dipadukan dengan air dan dibacakan Ayat Kursi lalu diminumkan pada orang yang diserang sihir beberapa 3 kali tegukan lalu dimandikan dengan air bekasnya jadi ia akan menyingkirkan sihirnya. Terlebih untuk suami yang terhambat m3ngg4ul! ister! nya. ” 

Ibnu Kathir mengemukakan bahawa yang paling bermanfaat dalam singkirkan dampak sihir yakni dengan menggunakan apa yang diturunkan Allah S. W. T. pada RasulNya untuk singkirkan hal sejenis itu yakni membaca al-muawwidzatian (al-Falaq dan an-Nas) dan Ayat Kursi kerana ayat-ayat itu dapat mengusir syaitan. 

Langkah Menggunakan Daun Bidara untuk mengobati s4ntet, atau mengobati terserang manfaat guna yaitu : 

Ambil 7, 9, 11 atau lebih (kiraan ganjil) helai daun bidara. 
Tumbuk dan dihaluskan. 
Letakkan daun bidara yang telah dihaluskan tadi dalam satu gelas. 
Campur daun bidara berbarengan dengan air doa. 
Membaca al-Fatihah dan Selawat. 
Niatkan kesembuhan dan pulih dari semuanya masalah. (Pakai kaedah bacaan surah al-Fatihah dan berdoa terlebih dulu ‘Ameen’). 
Minum hanya 1/3 air bidara yang di dalam gelas. Baki 2/3 digunakan untuk mandi. 

Langkah Mandi dengan Daun Bidara : 

Waktu mandi yakni di antara waktu asar dan maghrib. untuk Pesakit yang terserang s4ntet, terserang manfaat guna atau terserang lintrik baiknya mandi seperti umum dan pada akhir mandikan itu, tuangkan baki 2/3 air bidara dalam bak di dan campur air umum untuk penuhi baldi itu. Jirus ke semuanya tubuh dan biarkanlah air di tubuh kering tidak ada perlu mengelap tubuh. Lakukan minum serta mandi selama 3 hari berturut-turut. 

Sekiam info ini semoga bermanfaat dan berguna untuk kita semua dan jangan sampai lupa di sharing ke teman-teman yang lain.

Subscribe to receive free email updates: